Všechno to začíná mobilitou

31.07.2019

Nezáleží na tom, jaké jsou vaše sportovní cíle - vaše schopnost hýbat se dobře přímo ovlivňuje váš úspěch. Trénink mobility, jakožto základní složky výkonu a zdraví, bývá často opomíjen, neboť většina sportovců se omezuje pouze na trénink síly a kardiovaskulární vytrvalosti. Ovšem trénink mobility je klíčovou komponentou k maximalizaci vašich atletických schopností, zvýšení dlouhověkosti a snížení rizika zranění.

Jeden z chybných předpokladů o mobilitě je ten, že abyste ji získali, musíte být velmi flexibilní. Flexibilita je ovšem pouze zlomek celé rovnice. BÝT SCHOPNÝ HÝBAT SE DOBŘE, JE KOMBINACE FLEXIBILITY, SÍLY A MOTORICKÉ KONTROLY. Lidské tělo by mělo být schopné se koordinovaně ohýbat, otáčet, přesouvat, stabilizovat, dřepnout si, udělat výpad, lézt, běhat a šplhat v mnoha úhlech a rovinách pohybu.

Rozvoj správných pohybových vzorů vyžaduje adekvátní rozsah pohybu kloubů a schopnost kontrolovat tento rozsah, stejně jako schopnost koordinovat tyto klouby se zbytkem celého těla. Skutečný trénink mobility je silový trénink. Získání kontroly nad rozsahem pohybu je dynamická práce, která vyžaduje více než jen statické protahování.

STICK MOBILITY Certification Level 1: http://movelabinstitute.com/en/skoleni-STICK-MOBILITY-CERTIFICATION-LEVEL-1
PRAHA 8. - 9. 9.

Ačkoli pasivní flexibilita vám dá určitou volnost v případě, že je váš kloub vystavený stresu nad běžnou úroveň, měli bychom se soustředit na vybudování aktivní flexibility. K tomu abyste skutečně ovládli sérii pohybu, potřebujete aktivní svaly. Tisíce lidí dokáží udělat rozštěp, ovšem kolik z nich dokáže ten samý rozsah pohybu vyjádřit koordinovaným, kontrolovaným a výbušným způsobem?

Přidání těchto mobilizačních cviků do vašeho tréninku je jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit vaši aktivní flexibilitu. Tím, že naučíte své svaly podporovat každodenní pohyby, promažete klouby a umožníte tělu hýbat se způsobem, jakým by se hýbat mělo a můžete dramaticky snížit riziko svého zranění. NIKDO NEOČEKÁVÁ, ŽE BUDETE JAKO GUMBY, ALE NEEXISTUJE ŽÁDNÝ DŮVOD, PROČ BYSTE NEMĚLI BÝT SCHOPNI VYKONÁVAT SVÉ KAŽDODENNÍ ÚKOLY NEBO TRÉNINK S PLYNULOSTÍ A LADNOSTÍ V KTERÉMKOLI VĚKU.

Já a mí klienti trénujeme mobilitu pomocí systému Stick Mobility. Proč používat tyč? Protože je to ten nejjednodušší a nejefektivnější způsob jak vytvořit nový rozsah pohybu. Procvičování mobility s tyčí proměňuje dvourozměrné streče na čtyřrozměrný tréninkový systém, který se zaměřuje na obohacení celého těla. Tím, že aplikujete sílu na zemi budete trénovat střed svého těla a získáte tak dodatečnou stabilitu. Použití tyče vám dá páku, která vám umožní dosáhnout rozsahů pohybu, které by pro vás za normálních okolností byly nedosažitelné, stejně jako aplikovat na tyto rozsahy napětí a tím je posílit. Můžete tak spojit dohromady techniky pasivního, aktivního a PNF (proprioreceptive neuromuscular facilitation) strečinku, poziční izometrie a silového tréninku v jeden čas.

STICK MOBILITY Certification Level 1: http://movelabinstitute.com/en/skoleni-STICK-MOBILITY-CERTIFICATION-LEVEL-1
PRAHA 8. - 9. 9.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
http://movelabmagazine.cz/magazin-Cviky-pro-mobilitu - 1. část
http://movelabmagazine.cz/magazin-Cviky-pro-mobilitu-druhy - 2. část

Autor: Stick Mobility (Quick Start Guide)
Publikováno: duben 2018
Přeložil: Roman Kladivo