Než se vydáte na cestu s barefooty...

24.09.2019

...mějte na paměti.

1. NAŠLAPUJTE POMALU!

Pokud jste většinu svého života nosili obyčejnou či tradiční sportovní obuv, budou to pravděpodobně úzké boty s ještě více zúženou špičkou, patou a pevnou podrážkou. Tyto typy bot zabraňují chodidlům v práci a pohybu. Přechod na bosou botu znamená, že 33 kloubů stejně jako všechny šlachy, svaly a kosti v nohou se konečně pohnou! Dejte svým chodidlům a tělu čas si zvyknout na opětovný přirozený pohyb.



2. CHOĎTE NABOSO, OPRAVDU NABOSO!

Být schopen volně hýbat prsty a cítit tak zemi pod nohama, je skvělý způsob, jak opět propojit vaše tělo s prostředím okolo vás. Naše nohy a ruce jsou plné nervových zakončení, které nám dávají nezbytnou zpětnou vazbu k orientaci v prostředí. Když se zamyslíme, opravdu je máme proto, abychom cítili! Naše nohy jsou dokonalým nástrojem a koneckonců úžasným darem evoluce.



3. ZVEDNĚTE SE ZE ŽIDLE A HÝBEJTE SE!

To neznamená, že se musíte každý den mučit v tělocvičně. Je to o tom, abychom se nejen více hývali, ale také kvalitně - proto chodit naboso nebo v barefootech vám pomůže si tento pohyb ještě více užít. Zkuste např. cvičení Toe-ga pro zvýšení flexibility a přípravu chodidla na bosou chůzi.

PRVNÍ ČÁST: http://movelabmagazine.cz/magazin-Co-jsou-boty-barefoot-minimalisticke-nebo-s-nulovym-dropem

Hluboký dřep je skvělým ukazatelem celkové kondice a flexibility. Pokuste se zkrátit čas na křesle (nebo na pohovce!). Pokud se nohy nevyvíjely tak, abychom nosili těsnou, úzkou, tuhou obuv, naše boky se určitě nevyvíjely tak, abychom celé dny posedávali.



Toť ze světa barefootů - jsme si jistí, že se vám to bude líbit.


ZDROJhttps://www.vivobarefoot.com/nl/blog/july-2019/what-are-barefoot,-minimalist-and-zero-drop-shoes
PUBLIKOVÁNO: 1. 7. 2019
PŘELOŽILA: Adriana Jonová