Čas rozhýbat palce! Cvičte a choďte

19.11.2019

KONEC 1. ČÁSTI:

Normální boty ohrožují správnou funkci našeho palce; jsou úzké, vytlačují palec z jeho přirozené linie a k tomu všemu jsou tuhé, což mu brání v pohybu. A i ta nejmenší podpora palce ho postupem času vyřadí ze hry a čím línější bude, tím méně je schopen držet tělo vzpřímeně.

http://movelabmagazine.cz/magazin-Cas-rozhybat-palce
 

POKRAČOVÁNÍ:

Pokud jste si všimli, že váš palec vyšel maličko z formy, nemějte strach, máme pro vás řešení.

Začněte co nejvíce chodit bez bot a buďte si vědomi svého palce a to jak při chůzi, tak ve stoje.

Gravitace (bez omezení nohou a chodidel) je klíčová. Řešením je více času ve stoje, ideálně pokud můžete pracovat u stolu ve stoje nebo alespoň vstát každých 45 minut a zacvičit si nějaký z jednoduchých cviků toga.

Co je to Toe-ga? Je to jóga pro vaše nohy. V podstatě jde o cvičení chodidel, která se zaměřují právě na palec. 

1. Zatlačte/zvedněte/vyměňte. Může to znít jako vojenský výcvik, ale je to docela jednoduché, slibujeme. Zatlačte palec do země, jako byste se snažili ucpat díru v zemi, zatímco zvedáte ostatní prsty tak vysoko, jak je to možné. Přehodit, odpočinout a opakovat. Pracujte na jejich držení po dobu třicet sekund.

2. Vějíř. Zvedněte a roztáhněte prsty do tvaru vějíře. Podržte po dobu tří sekund, uvolněte a opakujte desetkrát. Potom střídejte poklepání pouze palce do země (10x), potom 10x pouze malíčkem a na konec se snažíme poklepávat palcem a malíčkem zároveň, zatímco prostřední prsty držíme v rovině.

3. Elastický prst. Omotejte přiléhavou elastickou gumu kolem prstů a potom pohybujte palcem nahoru, do stran a dolů a pryč od ostatních prstů. Odpor elastické gumy způsobuje pohyb i těch nejdrobnějších svalů.

4. Rolování prstů. Pro flexibilitu; provádí se nejlépe na koberci nebo podložce, převalte se přes prsty na nohou a zatlačte přední část chodidla do země a přidržte. Poté se vytáhněte na pomyslné podpatky a znovu držíme. Opakujte až desetkrát a postupně zvyšujte čas strávený v každé pozici.

5. Mačkání prstů. Předtím než prsty položíte na zem, pěkně je roztáhněte do vějíře. Teď zvedněte prsty a snažte se pod nimi vytvořit mističku. Prociťte, jak vaše klenby tvrdnou. Podržte po dobu tří sekund, opakujte desetkrát.

S těmito cviky společně s chůzí co nejvíce naboso váš palec bude nejen silnější, ale zároveň flexibilnější, což přinese další výhody vašemu tělu (a mysli!).

A když už potřebujete boty, je zde celá řada Vivobarefoot bot, které jsou konstruované tak, aby poskytovaly velký prostor ve špičce. Teď už se jen postavit a nechat gravitaci plnit svou úlohu a využívat potenciál síly svých palců!

TIPY pro čtení:
http://movelabmagazine.cz/magazin-Co-jsou-boty-barefoot-minimalisticke-nebo-s-nulovym-dropem
http://movelabmagazine.cz/magazin-Nez-se-vydate-na-cestu-s-barefooty

ZDROJ: https://www.vivobarefoot.com/uk/blog/november-2019/the-great-big-toe
PUBLIKOVÁNO: 2. 11. 2019

PŘELOŽILA: Adriana Jonová